marți, 5 iulie 2016

Mario Andrade

”Mi-am numărat anii și am descoperit că mai am puțin timp de a trăi înainte de aici încolo decât am trăit deja.

Mă simt ca acel copil care a câștigat o cutie de bomboane și care la început le-a mâncat repede dar atunci când a descoperit că mai are câteva, a început să le savureze cu calm.

Oricum nu mai am timp de întâlniri interminabile unde se discutăm statute, norme, proceduri și regulamente interne știind că de fapt ele, nu folosesc la nimic.

Acum nu am timp să stau alături de oameni absurzi  care, în ciuda vârstei lor cronologice, încă nu a crescut.
Acum,  nu am timp să mă ocup de  lucruri de mediocre. Nu mă veți găsi la  întâlnirile unde oamenii merg pentru paradă umflată a propriului ego.
Nu mai tolerez manipulatorii și oportuniștii. Mă deranjează invidioșii, cei care caută să discrediteze pe alții, cei ce-ar putea fi mai în măsură să ia în stăpânire locurile, talentele și realizările.
Urăsc, dacă mi se întâmplă să asist la defecte care generează luptă, pentru un loc impresionant. Persoane care nu discută despre conținut ci doar pentru că cel din față are titlul de valoare. Am prea puțin timp pentru valori neimportante mie.
Vreau esență, sufletul meu este în grabă... Fără prea multe bomboane de proastă calitate în cutie.

Vreau să trăiesc alături de un popor uman, foarte uman. Care știe să surâdă propriilor eroi. Care nu se umflă victoriilor proprii. Care nu se dau scăpați de propriile responsabilități. Care nu se consideră elite înainte de a merita să fie. Care apară demnitățile umane și doresc să fie numai de partea adevărului și a cinstei.

Esențial este ca viața să merite să fie trăită.

Vreau să mă înconjur de oameni care vor să ajungă la inima oamenilor.

Oameni, care au primit lovituri puternice de la viață și au învățat să crească sub subtilele atingerii ale sufletului .

Da... nu pot să aștept... să trăiesc cu intensitatea pe care numai maturitatea mi-o poate da.

Pretind de la mine să nu stric nici măcar o bomboană din cutia rămasă.

Sunt sigur că este cea mai delicioasă dintre cele pe care le-am mâncat.

Obiectivul meu este să ajung la final, în pace cu ci dragi mie și cu conștiința mea. Sper că și a ta va fi așa la final pentru că într-un fel sau altul acolo vei ajunge...
.
 
MARIO ANDRADE - Poet, prozator, eseist și muzicolog brazilian

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu