miercuri, 1 noiembrie 2017

Desensibilzare


Refuz să văd în oameni doar mizeria ce și-o scot din ei zilnic. Nu pentru că ea n-ar exista. Refuzul meu este despre ostentația cu care și-o etalează, și-o explică și se autogratulează. 

E ca și când după ce-mi strâng gunoiul, în loc să-l arunc frumușel la coș, îl iau și vi-l etalez.  Ca cea mai frumoasă parte din mine. N-ați văzut, exact asta fac paparazzi. Și detectivii faimoși prin filme. Te examinează și te demască din gunoaie. Când tu faci asta, te-ai întrebat care ți-e scopul?

Oare se întâmplă asta din cauză că acum alții ne curăță trotuarele, alții ne curăță legumele, alții ne spală rufele, alții ne curăță mințile. Nu mai vedem în asta un efort, nu mai vedem procesul, nu mai vedem cantitatea de reziduuri rezultată; întotdeauna din acțiuni adevărate. Trântim apoi un condiment mai puternic, un balsam mai profund parfumat peste toate, alegem noi mirosul evident, să miroasă a chestii preferate. Și reducem viața la asta.

- Voi nu mă meritați! Mi se adresează din uitături de sus, superioare. Băi tu ești cel de rând și eu nu vreau să-mi pierd timpul cu ”un tine oarecare” dacă asta nu mi se trece pe lista vizibilităților cu fapte bune, nu am timp de tine.
  
Aș putea crede după ifose că mândria lor pârțâie pe la toate încheieturile și că eu nu-s de nasul lor. 

- Eu mă duc la locul meu, nu am timp de tine de ce nu pricepi! mă amenință singuraticii. Cu cei bogați, cu cei valoroși adică cu cei vizibili, cei împliniți, cu cei  vizibili și apreciați, cu cei vizibili adică cei fericiți. Pe ei îi comentez, lor le fac aprecieri, cu ei dialoghez, la fel ca ei mă îmbrac. Tu ești un oarecare , ești ”cumsecadele cu pretenții”. Bietu' de tine! Știu că nu-mi faci rău. Dar ești cam luzăr, știai! Tu de-abea te miști, ai rigidități  cum ar fi valorile tale, sau pretențiile tale de normalitate sau îți ceri drepturi așa niște drepturi fără să bruschezi.ha ha ha, cu ce prostii mă bați la cap, auzi dreptul la intimitate când toată lumea bună se expune? Nu, tu nu mă meritați!

Refuz să văd în oameni doar mizeria ce și-o scot zilnic din ei. Și și-o lasă pe prag.

.


Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu