joi, 9 noiembrie 2017

Spațiul meu pentru vise ...

(gândurile unei zile - text din noiembrie 2001)


Vise  ... bucurie? ... încercări!!! ... obișnuință ... zi după zi ...rutină  ...de ce? ... gravitate ... neputință ... zi după zi ... dimineață ... tinctură ... tuse... metrou ... ”doaaaamnelor și dommmmnilor dacă vreți  să ne ajutați, suntem” ... ochi triști... citim ”Libertatea”...  citim titluri, cităm titluri ... înghesuială de adormiți... sus la mezaninul lui TMUCB ... etaj? ... cheia... computerul ... mesaje!!! ... de lucru... telefoane, curățenie..., hmmm, gata geamuri mai curate... gândaci iar ... xerox iar ... reparații .... gânduri .. scrisori ... vești bune? rele? proaspete! ... ei toți sunt alții deja ... viață în schimbare ... noutăți ... oh, abcesul meu ... desigur stomatologul ... când?  ... după 1 dec să iau salariul ... ok, Timișoara... vâlvătăi și luciri de viață adevărată... uneori doar tânjim. București? pentru alții ... dorințe ... controverse ... puncte de vedere!!! punți?  impuneri! Pofte ... Un ”Io voi pohta ce-o pohtesc!” răsunător ... ”Io”  ... ”IO” ... ”IO”-ul obsesiv ... ”nu vă apropiați de Mine cu pofte și dorințe lumești și nu doriți ceea ce Eu nu doresc pentru voi” ... atingeri murdare... spiritualitate doar la suprafață... ne mânjim ... ne mințim... teatru și măști grotești ... ego-uri de prefăcuți... umilința de carnaval... intuiești falsetul... e o lume total necunoscută ... fadă ... grotească... artificială... ce caut? Caut lumină ... caut căldură ... caut variante ... undeva ... Caut să pot spune ”sunt acasă” ... sunt mii de locuri pline de pace ... care va fi liber?  care va fi al meu?  ...cu grijă ca să nu cad din ”lac în puț” ... când te bagi în cocină te comporți ca porcii”... nicăieri nu va fi ușor ... S-a făcut ora 17.00... e deja întuneric ... penumbră am și eu pe suflet... afară lumini ... gălăgie... festivalul de teatru?  ...ia un ”7 seri” ...festival ușurel dar cu vâlvă ... bilete exagerat de scumpe ...  invitație gratuită la Operă ... nu azi, cândva... telefon acasă, la Ploiești .... parastas ... cheltuieli... neamuri... înghesuială... mulțumire ... e-mail în Canada... banalități, lucruri bune ... răsucim cheia,  răsucim cuțitul în inimă... liftul reclame ... pe jos până la Universitate .... ocol ... Cișmigiu... lumini și frunze veștede ... miros amărui... apă stătută... lese și câini ... librăria Dacia... reduceri la cărți... o oră, ca o clipă ... ”Muzica”, altă oră adăugată ...  să nu uit să merg la ”Muzeul Satului” ... să mă primenesc ... Licăriri în noapte ... înceată reîncărcare ... doar băltoace ... fulgi mari... albi, în plin zbor... metrou.... tramvaiul... privire fugară spre ”Bellu, 5 religii” ...cu 5 ediții de înmormântări ... suflete eliberate... hoți de buzunare și ultima stație... în apartament sus, sus la 7 de sus,... nu e pâine ... nu mai îmi trebuie și pâine... suflă vântul pe sub ușă, .. anost ... un borș fierbinte ... răsfoială de „7 zile”.... seriale ... alte seriale .... buletin de știri ... ”Steaua, numele tău e umilința” ... ce bombastic ... -”Iliescu și Rapid-ul!!!” ... filantropii cu  poze politice ... - ”Hagi plecă!” parcă țara ne-ar fi o emisiune de sport ... dar eu ca baba ce se piaptănă am treburi mai importante ... azi film englezesc ... ți-ar place (știi că cu tine vorbesc, nu?)... publicitate nouă pentru un șampon ... cineva pune mâna pe părul Marinei: -” Hmmm irezzzzzistibil!!!” ... mâine teatru ... Caragiale... zeflemea... vecina... lumina ... telefon din Florida cu gazdă ... uhhh , chirie ... scumpiri... timp de rugăciuni, timp de căutări, timp de descrâncenare... nici un răspuns ... sfârșituri de zile la fel, ... cui îi trebuie să trăiască fără să înțeleagă? Să faci față  îndatoririlor sociale ”standard”? Doar lor? ... searbăde zile doar pentru zâmbet protocolar... golit ... cine înțelege  ce înseamnă ”a fi sterp”? Ce durere ”a vidului” imensă... năluci .. de ce nu am nici un ”SEMN”? Nu-mi place să fiu sterp” ... dar asta e ... cu destinul nu te pui... fiecare cu ale lui ... al meu e nepreschimbabil... nu ne putem măcar nici programa... pastila pentru tensiune ... și ea permanentă... veioza ... așșșa ... ”TREBUIE SĂ FI BINE ... ”,  și să arăți bine... ei uite chiar așșșa? cum adică să arăți bine? ... Cum așșșa? Un ambalaj gol care zâmbește?... Așșșa!!! .. să te aliniezi și tu! ... spațiul meu pentru vise a fost ocupat de alții. Ei comandă acolo.... visele lor mă acoperă, visele lor sunt peste visele mele? ... am ajuns eu în ”visele lor”... ei spun rugăciuni pentru  îndeplinirea dorințelor mele ... - ”Ha ha ha!!! ”  .... Mă cadorisesc cu vise care mai de care de cum să-l preamărim pe ”IO”!!! Mă obligă să cred că sunt dorințele mele! ...sufocant... ei știu unde e cel mai bine pentru mine... doar că aici îmi moare sufletul lent și nu vede nimeni... aș fi vrut să mă schimb pe un altul mai bun... ăla, acel altul să doarmă tun... citesc Balada Nibelungilor e din cărțile cu reduceri... îmi ofer o tabletă de ciocolată, amară... suntem din ce în ce mai departe ... nu pentru că nu te simt aproape... ci pentru că mă scufund... am crezut că numărătoarea va ajuta... Tot caut să am un AMR pe undeva! Un AMR la ce? Se pare că nu mă ajută?  AMR-urile mele au cifre mari, prea mari,  nu mă ajută cifrele care trec de infini ... dacă aș avea unde să visez după? ...Da, asta e eu, nu mai am unde să visez! nu la ce ci unde!!!... unii mi-au ocupat abuziv spațiul meu de vise. 

Oh noapte bună! În curând va trebuie să-mi dau marea luptă... să-mi cer înapoi dreptul pentru visele mele. (IvoneS)

.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu