miercuri, 15 februarie 2012

Peridotit verde

"Undeva în apele de coastă dintre Baja (California), Hawaii şi Costa Rica, o echipă de oameni de ştiinţă forează deja la 1,5 km sub fundul mării, intenţionînd să facă acest lucru pe încă 3,8 km, scopul fiind acela de a ajunge la mantaua Pămîntului pentru a extrage primul eşantion de peridotit verde, roca despre care se crede că deţine cheia misterelor originilor planetei. Vă ţin la curent". ( Dilema Veche )

 - Așa deci, peridotit verde!!! Zilele astea, nu mă căutați în zadar, sunt plecată să-l caut...

Știu precis, unde să te găsesc.
Ești în noaptea celuilalt mal,
Pe marginea înfrigurată, a unui lac de oțel.

Franjuri de ghiață
pe mal.
Franjuri de ghiață
grele, pe genele mele
Căci ochii sufletului meu, mijesc descoperiți:
Măcar ei, să te atingă!


Franjuri de ghiață
Pe o inimă rană, ce se-ascunde-n mistere.


***


Zile nenumite, 
Doar răsărit și apus,
Borne
Si-ntre ele, albul ochilor mei nedormiți.

Trecut,
Cu lumina dureros de clară, de dor repudiat.

Pentru ce perseverăm în arta greșlii?

Supurațiile noastre, ne deschid frici,
Paralizii, disimulare,  negare și obsesii...
Ș-atunci,
Nu ducem lucrurile pâna la capăt
Nu luptăm îndeajuns.
Nu ne cățărăm destul de sus, în sufletul nostru.
Nici măcar nu ne săltăm deasupra,
Un pic mai sus
De veninul poverilor din noi.

Și fără să vrem, povestea noastră rămâne nedepănată.

Ne picură rutina cea fadă,
Ce oxidează în perfecțiune banală,  spaimele zilnice,
Și nici nu vrem să ne scuturam de scama micilor vicii...
Bolboroseală continuă,  la pricini bolnave
Iar noi înțepenim în balconul înșelătoarelor învinuiri.

Și-n rest i-o viață, cu buzunarele goale, flămândă de căldura celuilalt.

Alminteri, ce s-ar fi putut întâmpla? De ce mi-e frica? Poate doar de faptul că am fi putut fi fericiți!
Poate chiar, am  fi fericiți.

***

Tăios, vântul-mi spulberă zborul,
Neiertator.
Dar știu că nu mă voi rătăci
pentru că ai tot timpul binoclul la tine.

***

Sunt ocupată să-mi tiparesc în memorie
Iriși, ce mă fixează intens.
Și sunt atât de emoțională
Când găsesc cărări de acces spre interior
De te vezi clar oglindit.

***

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu