duminică, 9 februarie 2014

Curățenie de primăvară


„Covoarele se pun pe bătător şi se bat zdravan şi se curăţă şi cu peria şi se lasă la aerisit, se pun când duşumelele’s luna spălate zvântate bine,.., porţelanurile doar cu apă caldă le speli şi cu puţină zeamă de lămâie nu cu bicarbonat să distrugă culoare picturilor,  da’ le speli până îţi scârţîie degetul pe ele ... şi fii atentă la serviciul de tort.. .e de la 186... iar argintăria s-o laşi la sfârşit. Pui pastă de curăţat pe cârpă şi freci, freci  până se duce toată cocleala şi străluceşte...” – bunica mea ...pe la 1969

Am dreptul să te urăsc, uneori
Să te neg cu-nverşunare
Cel mai mult îmi place să te caricaturizez
Să te acuz,  până la descalificare
Să fac mutre, la bunele tale intenţii,
Să te arăt cu degetul,
...ca darurile mele dumnezeieşti, în comparaţie,
Să clipocească pline de fapte bune.

Proasta de mine, 
vorbesc cu aşteptările din mine, de
Re (-) sentimente,
Reveniri,
Readânciri,
Recluziune,
Reaşezare...
Când de fapt, aveam o foame hrăpăreaţă de tine,
Cel ideal din mine,
Îmbrăcându-te în straie de durere
Ca p-o fiinţă clepsidră, din sticla de oglindă,
(Ce e altfel, decât o fiinţă pendul),
Şi prin care se scurge atâta nămol
Până ce mă doare apa de pri’prejur
Şi se face ca mierea de groasă.
Şi asta pentru că mi-e aşa de groază dacă aş fi fost tăcut, indiferenţei tale!
Şi pentru că e cumplit ca uneori eu, 
să-mi fiu un tovarăş aşa de îngust pentru mine însumi!

De aceea, nu ezit niciodata să-mi întind mâna
Şi frec uneori lăuntrul până mi se duce toată cocleala
Fără frică de toceală,
...doar pentru un licăr de lucire.
  
E un risc propriu să fiu moral.
Păstrez întotdeauna de veghe, un ochi interior:
Cifru’ secret al unei cuceriri asupra mea.
 

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu