vineri, 27 noiembrie 2015

Jurnal de clipe risipite III - temporarele cecități

Uneori sunt atât de derutantă eu, de mine cum acționez în condițiile neprielnice

Uneori din cauza împrejurărilor exterioare mă trezesc că o iau pe ocolite. Și-mi dau seama  că nu e numai o întârziere în drum, drumul meu cel adevărat. Mi s-a întâmplat când divagarea de la drumul original a devenit fatală, pentru că la un moment dat încercând să mă întorc, nu mi-am mai găsit locul. Nu mai aveam condițiile inițiale prielnice. Acum înțeleg că de fapt am intrat un nefericit ocol al inerției sau al fricii. 

Prea târziul nu ajută.

*****

Alteori îmi pregătesc, chiar festiv temeri. Le numesc cu neliniște,  ”temeri anticipative”. La mine sunt o tară socială. Apar. Cresc. Țin, până-mi paralizează gândurile și bucuria de acționa. 

- Dar ce-o să zică x (îmi spun) sau y? 

Și greutatea asta, nemarcată, mă macină și mă direcționează spre  cusururile, spre lacunele, spre metehnele mele pe care le reconsider imaginar, prea mari. Și-mi spun: 

- De nedus! De renunțat! Ia las-o baltă! 

De bunăvoie mă refuz și mă auto dezarmez când de fapt aceste temeri sunt un ambalaj oarecare.


.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu