luni, 14 august 2017

De la o inimă la alta


Prea mult activism de fotoliu; idei preconcepute, liste de pretenții personale cum să-l civilizăm pe celălalt, ce e corect și ce e sau nu e civilizat. 

Mă uit, oameni dragi mie, pe care-i admir și respect sunt poate (doar) într-o perioadă a monologului ce caută aprecieri. Probabil prea grăbiți. Cine să mai aibă răbdare cu ceilalți când eu am adevăruri și idei minunate de transmis? 

Așteaptă doar comentariile apreciative la ceea ce cred și spun ei sau așteptă să faci greșeli. Pândesc de după colț dacă îndrăznești să ai (și) altă părere. Altă părere înseamnă pentru ei că te-ai îndoi de validitatea celor tocmai spuse. Li se pare că-i pui la colț gândind că nu sunt de partea cea dreaptă. Și atunci te pun ei la colț repejor. Sau te ignoră. De sus te ignoră. Sau îți oferă spațiu unde te umplu și-ți dau docți exemplele pe care s-au sprijinit.

Mă întreb  dacă într-o atare stare nu mi-e dor de tăcere? Da, tăcerea activă este deosebit de frumoasă. Dar îmi dau seama că nu, nu mi-e dor de ea ci de intimitatea dialogului în timp real.

Îmi imaginez o lume în care urlăm, argumentăm. O lume în care suntem în monologuri paralele. Surzi și în același timp lipsiți de propria transparență unde dorința noastră se concretizează către ispita de a avea cât cât mai mulți ascultători mimând că de fapt ni-i dorim interlocutori. Interesant nu, cuvântul ascultător? Are și sensul de a sta  potolit.

Mă gândesc că orice poate fi discutat dând semnificație, sens. Discuții semnificative, nu discursuri. Vorbele devin pline de poftă când sunt pline de sevă. E atât de simplu. Dar dialogul a devenit neîndeajuns. Eu cred că în acest bombardament informațional, un dialog real cu un singur om, e mult mai important decât o conferință  cu oricât de mulți spectatori sau ca un articol cu mii de vizualizări. 

Cum vă zic, mi-e dor de dialogurile spuse cu inima larg deschisă.
.

.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu