luni, 24 octombrie 2011

Artezianul



Haina destinului,
pe care am îmbrăcat-o nu demult,
s-a lipit de mine,
fără putinţă de desprindere.

Ei bine, nu are buzunare.

Vorbesc acum
pentru cei mai speriaţi,
suspicioşii
sau neîncrezătorii;
acum e uşor de înţeles!

Se pare că  destinul nu mi-a permis  să devin un depozit.

Dat fiind condiţiile,
eu nu cer nimic,
niciodată.

Niciodată.
Eu nu cer nimic.

Respect condiţiile.
Io, aşa fac.

Tot ceea ce primesc de pe la voi,
Pachete volumoase sau fărâme,
voi modela numai în mâini
–  la vedere  -
… şi ştiţi cum e, …
copleşită de muncă,
pierd uneori,
repede printre degete,
valorile şi faptele.

Valorile,
sunt grele
şi pline de substanţă
şi vi le dau vouă.
Să le ordonaţi.

Faptele se zvârcolesc în mâinile mele, se mişcă
tot timpul,
fugind ele însăle de la mine.

Desigur uneori,
prin puterea obişnuinţei,
mai zăbovesc,
mă mai codesc,
mai cântăresc, în mâini
răsuflarea sau privirea cuiva,
gândul nerostit
şi zâmbetul uitat o clipa pe o faţă fericită.

Dar jur,
jur!
că nu vreau să mi le însuşesc!

E ca o mângâiere nevinovată,
Uşoară şi repede finită.

… şi stând eu aşa
de o vreme fără buzunare,
m-am gândit:
“-Ce-ar fi să devin o arteziană!”

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu