luni, 24 octombrie 2011

Leyla şi Mecnun


 
I. Lui Mecnun

Te iubesc ca şi fiică a durerii
Stalactită prelung-alungită de dor,
Lucidă,
Fără tristeţe,
Fără vaiet.

În aşteptarea-ţi,
Ale mele oftaturi,
jumulesc zilnic,
norii,
de fotografia ta.
Şi numai spinii intuiţiei
Spinii imposibilei regăsiri,
Îi îmbrăţişez strâns, zefiriu.
Te iubesc fără mască,
Un alt chip de Aladin,
Prizonier,
Între comori.

Sufletul reverberă-n bulboană,
Inima ţâşneşte,
Şapte izvoare din
Incandescenţa celestă,
Şapte şiroaie de apă deja plânsă,
Te caută,
Sunt ţie, făgăduieli;

Colivia mă strânge;

Zadarnic,
Chinul meu mă măsoară, prizonieră între ţărmuri
Cu aripi frânte,
Prizonieră între tărâmuri;
Sufletul mă apasă,
Împrăştii muguri de smirnă
Numai, prin ciocuri de mierle;
Fascicule vulnerabile de degete culori
Chemătoare, se-nvârt în văzduh
Caleidoscop
Marcând drumul.

In seceta tăcerii de tine,
Un val de iubire
Se sparge la ţărmul ermetic al temniţei mele aurite,
Stropi ce caută,
Fără oboseală
Neperechea noastră încă.


              II. Layli-ei

Dragostea-i lungă dar scurtă-i nădejdea ...”
Fuzűlî

Te caut,
Nu mă pot împotrivi dulcii chemări din mine!
Călător insomniac,
Vreau să substitui obsesia infinită a visului cu tine
Pe-o unică clipă de realitate.

Cât de grea este această lecţie,
A acceptării unei poveşti fără de sfârşit.
Deocamdată mă scutur, nestrunit
De cei ce-mi azvârlă lassouri de neîncredere.

Te caut!
Voi ştii neîncetat, să te caut?
Mă zbat,
Mă străbat
Labirinturi de uitare;
Mă extrag, din cavităţi întortocheate
De rătăcire şi pierdere a ţintei perpetue...
Apoi în noapte doar, pot străbate cărări prin codrii.
Întunericul,
Vălătuci şi abur,
Blând, mă vor apăra
De umbre, de obsesii şi năluci.

Te caut,
Disperarea mă încorsetează când presimt că paşii tăi
Tocmai au creat spaţii - chemări,
Dar unde eu sosesc prea târziu
Ş-ador, aroma emanată de urma ta, din colbul drumului.

Te caut,
Sunt când călător stelar,
Când căutător în pulberea zburătăcită de şirul lung de caravane pân’ la oază;
Îs prada scorpionilor.

Nu voi conteni
Să privesc cu alţi ochii de acum,
Ochii mei cernesc,
Cetăţi cu santinele şi turnuri în loc de patriarhalele târguri,
Ziduri posomorâte, în loc de cămine albe şi vesele,
Şi gratii dese tot mai dese la uşi şi ferestre.
Verdele şi trandafiriul sunt acoperite de putregaiul cenuşiu al neliniştii.

Te caut,
Călătoria asta până la tine,
mă preocupă-n mod definitiv şi solemn
Mi-am alungat şi propria-mi moarte
Chemând-o pentru un alt termen
Şi deja ostatec al nepământenelor arătări,
Am primit dezlegare
Să mă arăt
Doar după ce eu fi-voi ajuns să cunosc curtea prezenţei tale.

Şi totuşi, mânat năprasnic
Din spate,
Sunt
De, doar efluvii de nădejde!

Te caut,
Perpetuu,
Cu certitudinea că
Ne vom întâlni în paradisul unde paralele se vor contopi.

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu