luni, 24 octombrie 2011

Port vină,


 
...căci inima mea
parceluită-i, cu dragoste uzată.

Port vină mare,
La inimă!

Bat-o vina!
Zeci de ani
Am luptat învăţat,
Luptător cum sunt,
Păzitor cum sunt,
Să mă apăr de dragoste.

Ele răsăreau ca brânduşele
Io le tot călcam cu câlcâiul
Pînă ce şi călcâiul s-a supărat şi a făcut stânga-împrejur.
Şi dus a fost!

Asta ieri şi alaltăieri  ...

Da măi!
Mă bombardau cu dragostele ...
Cu toţii.
Ale lor!
Doar.


Rezist!
’Îs campioană tehnicilor de apărare
Am câştigat trofee
De s-au umplut vitrină, ochii mei.
Ambii!
Nu mi-a scăpat nici  o sesiune,
nici o reţetă,
emisiune,
nici un exemplu.
Pe dinafară le ştiu.
Am învăţat cu timpul,
cu trupul,
să mă-mpotrivesc.
Şi buzele... şi ...
Până şi mizerabila unghie mică
Nu iubeşte nici cât negru!

La asfinţit
am reuşit
să-mi inoculez  vaccin
să nu răspund la venin
în aşa fel încât să devin imună.
Imună la dragoste?
Nu-i aşa că eram nebună!

Inima mea de tablă
e zgură.
Inima mea de clopot
e ecou
… după iubirea nimănui.
Bang! Bang!
Inima mea de mierlă
’i mierliţă pestriţă.
Inima mea de carne,
îi din carne de pui şi
s-a trezit subit a fi o supă fierbinte.

Dar făcătura naibii!
La’mpotriveala mea
au prins a se dezintegra osişoarele, subsuarele inimii
şi de la rosătură
(eu cred, era prea multă zgură!)
am făcut o plagă
bleagă.

M-am ales cu-o  scrânteală de toată frumuseţea.

Bandajată,
zdrelită,
putregăită bătrânica mea,
ticăia,
tinereşte vibra.
Şi tic-tac, tic-tac,
tot a dat colţ de iarbă
la colţu’ zidului
pe-o arteră principală.
Şi capra păştea
Că ele, caprele, iubesc iarba crudă.
Şi căpriţa,
de gust bun ce-avea,
nebunatica,
mi-a păscut
de verde ce era
                           ... toată inima

Niciun comentariu:

Trimiteți un comentariu